QUI SOM

L'Equip de Recerca Botànica Ramon Pujol i Alsina és un grup obert, especialitzat en la pràctica de l'excursionisme científic, format per socis del Centre Excursionista de Catalunya, que es dedica a conrear, comunicar i promoure la seva afició: el coneixement de les plantes i l'estudi del món vegetal, principalment dins l'àmbit geogràfic català. Està enquadrat dins de la Secció de Geografia i Ciències Naturals.
L'Equip de Recerca Botànica va ser fundat per Josep Nuet Badia i Valentí González, l'any 2006 i té com a precedent el Grup d'Estudis Botànics Ramon Pujol i Alsina, fundat l'any 1986, per Hilari Sanz (†), Narcís Rucabado (†), Núria Arnan i Josep Nuet, en homenatge a Ramon Pujol i Alsina.

L'Equip de Recerca Botànica manté un ritme d'activitats setmanal, —amb la trobada botànica dels dijous al local social—, mensual —amb la sortida de treball de camp— i trimestral, —amb el curs de primavera i el curs d'estiu, que es fan organitzats per l'Escola de Muntanya del Centre Excursionista de Catalunya.

Observant les plantes de la tartera del Gra de Fajol, 
durant el curs de flora alpina a Ulldeter (2011).
[Foto: © Josep Nuet Badia]
Estudiant les plantes d'un prat sobre Unha, durant el curs de flora
aranesa a Salardú (2012). [Foto: © Josep Nuet Badia]).

Actualment està dirigit pels seus fundadors Valentí González i Josep Nuet Badia, que actuen com a animadors i instructors del grup.

Valentí González i Josep Nuet Badia, a Montdois (2016).
[Foto: © Xavier Artuñedo]

La filosofia de l'Equip de Recerca Botànica es basa en uns criteris senzills:
— És una activitat científica, en plena natura, per practicar i gaudir de l’afició de la botànica i de la muntanya.
— Com tota activitat científica, exigeix rigor, mètode i pulcritud.
— El temps no compta. No hi ha fites a assolir. Tothom va al seu ritme. És una activitat lenta  i tranquil·la, que no vol dir morosa.
— És millor obtenir pocs resultats, fruit de l’esforç i l’estudi personal, que molts resultats que no has treballat tu.
— És una activitat activa i col·laborativa d'aprenentatge. Tots —instructors i alumnes— fan el mateix treball. Els instructors assessoren, orienten, ajuden i expliquen sempre que cal.
Totes les activitats es fan en un ambient distès, amable, respectuós i fratern.
— Els resultats de la nostra recerca i el nostre treball (herbari, dades d'interès, coneixement) els posem a disposició de la comunitat científica i de tots els interessats, en publicacions i cursos.