Acte d'inici del curs 2025-2026 de l'ERB-CEC i presentació de la col·lecció Quaderns de Miconia, dedicada als materials pedagògics de botànica
El passat 2 d'octubre a les set de la tarda, es va fer la presentació del curs 2025-2026 de l'Equip de Recerca Botànica Ramon Pujol i Alsina, del Centre Excursionista de Catalunya. Durant el curs que comença celebrarem el 20è aniversari de l'Equip i també el 40è aniversari de l'activitat botànica continuada en el CEC.
En l'acte —que va presidir Eduard Cayón, president del Centre Excursionista de Catalunya, acompanyat de Valentí González i Josep Nuet— es va presentar la col·lecció Quaderns de Miconia, revista botànica catalana independent, el número ú dels quals conté els materials per al treball de camp del curs La fisonomia vegetal de Catalunya, que iniciarem aquest mes d'octubre.
![]() |
Eduard Cayón, president del Centre Excursionista de Catalunya, acompanyat de Valentí González i Josep Nuet durant el seu parlament de benvinguda [Foto: Miquel Femenia] |
L'acte s'inicià amb un parlament del president del CEC que reproduïm a continuació:
Benvolgudes, benvolguts, És un honor donar-vos la benvinguda avui, 2 d'octubre, a l'inici d'aquest curs especial dedicat a La fisonomia vegetal de Catalunya, una proposta formativa que és molt més que un curs: és una celebració del coneixement, del territori i del compromís amb la natura que defineix el Centre Excursionista de Catalunya des de fa 150 anys.
Aquest acte té un valor molt especial perquè inaugura la col·lecció Quaderns de Miconia, amb la presentació del seu número 1, que porta precisament el nom del curs. Aquest primer quadern és una eina didàctica elaborada amb rigor i passió, pensada per al treball de camp i orientada a fer accessible la diversitat vegetal del nostre país a tothom qui hi participi. I no és casualitat que aquesta publicació coincideixi amb la celebració del 20è aniversari de l'Equip de Recerca Botànica Ramon Pujol i Alsina (ERB-CEC) —ni que també estiguem tan a prop del 150è aniversari del CEC.
Vull expressar públicament l'admiració i l'agraïment del CEC per la tasca incansable del Josep Nuet i el Valentí González, líders d'aquest projecte, que han sabut combinar la ciència, la pedagogia i l'amor per la natura d'una manera exemplar. El seu enfocament és clarament col·laboratiu i pedagògic, com ho demostra la qualitat del quadern, des del disseny pensat per treballar sobre el terreny fins als itineraris triats, que cobreixen des dels Pirineus fins al Sistema Mediterrani.
Per exemple, només cal veure com al massís de Montgrí o als turons de Montcorb se'ns convida a observar el paisatge com una expressió viva de la geologia, el clima i la història vegetal de Catalunya. És una mirada que enriqueix no només el coneixement botànic, sinó també el nostre vincle emocional amb el territori.
Com a president del CEC, em sento especialment orgullós que aquesta iniciativa neixi del si de la nostra entitat. Perquè aquest projecte reflecteix exactament el que volem que sigui el CEC del futur: un espai de ciència i cultura al servei de la societat, amb valors ferms, oberts a tothom, i amb voluntat transformadora.
Gràcies a totes i tots els qui ho feu possible. Que gaudiu del curs, de la natura, i d'aquest viatge apassionant a través de la fisonomia vegetal de Catalunya.
Moltes gràcies.
Seguidament, Valentí Gonzalez va explicar la fundació de l'ERB-CEC i desgranà les activitats que tenim programades al llarg del curs per a celebrar el 20è aniversari.
![]() |
Aspecte de la sala d'actes del CEC, durant la presentació del curs La fisonomia vegetal de Catalunya [Foto: Valentí González] |
Després, Valentí González i Josep Nuet explicaren amb una presentació, el projecte Miconia i la col·lecció Quaderns, a partir d'un capítol del Quadern 1 i feren un repàs sumari de les sortides de treball de camp que hi ha programades.
Va cloure l'acte el president del CEC amb unes breus paraules.
Des d'aquí volem agrair Eduard Cayón, president del CEC, haver presidit l'acte i l'interès, el suport i la valoració que rebem de la nostra entitat. Moltes gràcies.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Escriu un comentari